søndag den 5. november 2017

Chili com carne.

Jeg har haft chili i mit lille bitte drivhus.
Hvad bruger man dem til? 
Jeg synes ikke at jeg har haft held med chili con carne, men idag prøvede jeg en ny opskrift. Jeg plejer at koge de brune bønner for sig selv, men idag kogte jeg dem med i retten, og det var meget bedre.

                                       
  

Man skal bruge:
- et løg
- to fed hvidløg
- 1-2 chilier, det er en smagssag hvor mange man vil have i.
- olie til stegning
- 2 spsk knust spidskommen
- 1 spsk kanel
- 600 g oksekød
- salt og peber
- 1 dåse flået tomat
- 2 1/2 dl okseboullin
- 250 g røde bønner, som har stået i blød i et døgn.

Pil løgene, rens chilier og hak dem fint. Steg i en stor gryde. 
Tilsæt kødet lidt efter lidt, steg det så det ikke er rødt mere. Tilsæt krydderier.
Tilsæt tomat og bouillon, lad det simre i  ca. 30 min.
Skyl bønnerne og lad dem dryppe af i en si. Hæld dem i retten, lad det simre endnu 30 min.

Server med ris, og creme fraiche.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar